Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Eidos71
    RS
    • 2011
    • 2050
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    rodro - w Twoim filmiku dźwięk silnika jest praktycznie idealny. I póki tak jest - nie myśl o rozrządzie. Pamiętaj jedynie o prawidłowym kalendarzu wymiany oleju, prawidłowym dobraniu oleju, pilnowaniu jego prawidłowego poziomu, oraz nie pozostawianiu autka na postoju "na biegu".
    Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
    MOJA FURKA

    Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

    Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3777
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      rodro, Tak jak koledzy piszą-nic niepokojącego nie słychać.
      Zamieszczone przez Eidos71
      nie pozostawianiu autka na postoju "na biegu"
      Myślisz, że przenoszone obciążenia są destruktywne na napęd rozrządu :?:
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • bishop
        L&K
        • 2012
        • 1430

        Zamieszczone przez kowal 2002
        Czy naprawdę co chwila trzeba w tym temacie interweniować???
        :shock: Nie , przecież rozmawiali użytkownicy 1.4tsi ,przedstawili swoje argumenty w dobrym dziale i na forum OCP

        Zamieszczone przez Eidos71
        ... oraz nie pozostawianiu autka na postoju "na biegu".
        to też ma wpływ na rozrząd w tsi ? :lol:

        Zamieszczone przez krzysn
        Sugerujesz, że kupiłem zepsute auto? Nie dam się wykręcić, za stary jestem.
        Nie , ale genetycznie obciążone.

        Komentarz

        • LUKI
          RS
          • 2005
          • 5776

          Zamieszczone przez rodro
          Może Koledzy ocenią, jak pracuje silnik uruchomiony po godzinnym postoju http://m.youtube.com/resu...5B%2Fyoutube%5D
          Czytanie tego wątku powoduje, że z obawą patrzę na silnik w swojej octavii. Spróbuję jeszcze nagrać uruchamianie zimnego silnika, po kilkudniowym postoju. Przebieg mojego auta, to niespełna 27 kkm.
          rodro nie sraj ogniem

          wszystko ok :!:

          btw
          z którego roku jest Twoja CAXA :?:


          Zamieszczone przez uli07
          Czy taki odglos pracy moze takze dotyczyc 1.2 TSI? Znam jednego Golfa 6, ktory odpala rano wlasnie z takim 2-3 sekundowym jazgotem i potem szybko sie wycisza. Ma przejechane okolo 13 tys. km.
          oczywiście, że tak :!: łańcuch/napinacz


          Zamieszczone przez Eidos71
          oraz nie pozostawianiu autka na postoju "na biegu".
          a to ciekawostka...

          możesz coś więcej opisać dlaczego




          BTW

          CAXA od 2012 ma wszystko poprawione :!:
          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

          Komentarz

          • rodro
            Ambiente
            • 2010
            • 238
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            [ Dodano: Pią 04 Kwi, 14 08:34 ]
            Zamieszczone przez LUKI
            btw
            z którego roku jest Twoja CAXA :?
            Lipiec 2011 - MY 2012

            Komentarz

            • slawek31113
              Elegance
              • 2007
              • 824

              Zamieszczone przez rodro
              Może Koledzy ocenią, jak pracuje silnik uruchomiony po godzinnym postoju http://m.youtube.com/results?q=1.4+t...B%2Fyoutube%5D
              Czytanie tego wątku powoduje, że z obawą patrzę na silnik w swojej octavii. Spróbuję jeszcze nagrać uruchamianie zimnego silnika, po kilkudniowym postoju. Przebieg mojego auta, to niespełna 27 kkm.

              [ Dodano: Czw 03 Kwi, 14 17:05 ]
              Zamieszczone przez Mihau
              Zamieszczone przez mirek_p11
              Wczoraj na stronce drive2.ru znalazłem informację o sprawdzeniu łańcucha czy się nie wydłużył za pomocą programu VCDS

              Kontrolę przeprowadzamy podczas pierwszego uruchomienia silnika po nocy ( jak jest zimny )

              Podpinamy wtyczkę ---> przejdź do bloku - 1 (silnik) ---> grupa mierzona ---> 93 grupa ---> Pozycja Faza


              0 - 2 stopni - wartości typowe dla nowych aut lub dla nowego łańcucha, 2 - 4 stopni - zalecana wymiana łańcucha ( można usłyszeć wyraźny metaliczny dźwięk dzwonienia z lewej strony silnika) 4 - 6 stopni - Pilna wymiana.

              Ponoć zalecana wymiana to 90000 km.
              W sumie jak łańcuch do wymiany to cały czas powinien pokazywać te 4-6 stopni. Też wpadnę w poniedziałek i zobaczę co tam w rozrządzie piszczy. W sumie nic podejrzanego nie słychać i oby tak pozostało. :P
              Czy ktoś sprawdzał tą metodą 1.4 tsi?
              ja sprawdzałem na ostatnim spocie trójmiejskim. Niestety nie mam takiej grupy w CAXA, a przynajmniej w mojej.
              OII 1,4 TSI CAXA blekmiedzik

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                rodro, łańcuch/napinacz/nastawnik masz w wersji ostatecznej :!:

                bez stresu
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • rodro
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 238
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Jeszcze rozruch na zimno, ale temperatura dosyć wysoka, bo 11℃
                  W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.



                  [ Dodano: Pią 04 Kwi, 14 13:14 ]
                  Zamieszczone przez slawek31113

                  ja sprawdzałem na ostatnim spocie trójmiejskim. Niestety nie mam takiej grupy w CAXA, a przynajmniej w mojej.
                  Ja też, niestety, nie mam tej grupy.

                  Komentarz

                  • piociel
                    Rider
                    • 2010
                    • 526
                    • Volkswagen

                    rodro, nie czytaj tego wątku. To ciebie nie dotyczy. Tylko się nakręcasz jak wielu innych.
                    U mnie tak było
                    Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                    Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                    Komentarz

                    • rob555
                      Rider
                      • 2006
                      • 748

                      Zamieszczone przez LUKI
                      rodro, łańcuch/napinacz/nastawnik masz w wersji ostatecznej :!:

                      bez stresu
                      A ile juz takich poprawionych napinaczy bylo co??
                      Zjebany system i tyle...
                      Zostawianie na biegu moze powodowac ze auto np stojac tylem w dol cofnie nam lancuch co przypadku luznego napinacza na 100% skonczy sie przeskoczeniem
                      pozdrawiam

                      Diagnostyka i tuning
                      hybrydowe wtryski i turbiny
                      programy na ulice jak i do sportu

                      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                      www.tune-up.pl

                      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3777
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez rodro
                        Jeszcze rozruch na zimno, ale temperatura dosyć wysoka, bo 11℃
                        Też jest ok.
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • czto
                          Rider
                          • 2010
                          • 546
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          Zamieszczone przez Eidos71
                          oraz nie pozostawianiu autka na postoju "na biegu".
                          Też to słyszałem od mechanika z VW i się stosuje.
                          2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                          2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                          2009 Renault Clio MTV 1.4
                          2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                          2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                          Komentarz

                          • Eidos71
                            RS
                            • 2011
                            • 2050
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Zamieszczone przez czto
                            Zamieszczone przez Eidos71
                            oraz nie pozostawianiu autka na postoju "na biegu".
                            Też to słyszałem od mechanika z VW i się stosuje.
                            No właśnie ja również usłyszałem to od pracownika ASO VW. Powiedział, że postój "na biegu" jest główną przyczyną wyciągania się łańcucha w jednostkach TSI i - chcąc ograniczyć ryzyko problemów z łańcuchem rozrządu do minimum - należy pilnować, aby auto parkowało "na luzie" (stwierdził, że otrzymali już dosyć dawno takie info, jednak bez wskazania na informowanie o tym klientów VW).
                            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                            MOJA FURKA

                            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                            Komentarz

                            • Chris_M
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 108
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Zamieszczone przez Eidos71
                              Powiedział, że postój "na biegu" jest główną przyczyną wyciągania się łańcucha w jednostkach TSI i - chcąc ograniczyć ryzyko problemów z łańcuchem rozrządu do minimum - należy pilnować, aby auto parkowało "na luzie"
                              A to by oznaczało, ze zamiana łańcucha rozrządu na pasek nic nie da!
                              Pozdrowienia,
                              Krzysztof

                              Komentarz

                              • rob555
                                Rider
                                • 2006
                                • 748

                                Zamieszczone przez Chris_M
                                A to by oznaczało, ze zamiana łańcucha rozrządu na pasek nic nie da!
                                Wyjasnij to prosze ?
                                pozdrawiam

                                Diagnostyka i tuning
                                hybrydowe wtryski i turbiny
                                programy na ulice jak i do sportu

                                Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                www.tune-up.pl

                                HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3777
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Zamieszczone przez Chris_M
                                  A to by oznaczało, ze zamiana łańcucha rozrządu na pasek nic nie da!
                                  Tu nie chodzi o łańcuch czy pasek ale o napinacz hydrauliczny łańcucha. Pomijając starą wadliwą konstrukcję łańcucha. Choć te elementy są ściśle ze sobą związane w powstawaniu nadmiernego luzu :idea:
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • Chris_M
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 108
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Zamieszczone przez rob555
                                    Zamieszczone przez Chris_M
                                    A to by oznaczało, ze zamiana łańcucha rozrządu na pasek nic nie da!
                                    Wyjasnij to prosze ?
                                    Być może jestem w błędzie, ale jeśli parkowanie na biegu powoduje rozciąganie łańcucha rozrządu, to dlaczego nie miałoby rozciągać paska?
                                    Pozdrowienia,
                                    Krzysztof

                                    Komentarz

                                    • misza_zabrze
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1371
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                      Witam,
                                      gdyby kogos interesowalo podaje linka TUTAJ do mojej (fotorelacji) z wymiany lanucha w 2.0 FSI typowe objawy jak w Waszych przypadkach. Mozna porownac stary i nowy lancuch.
                                      Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                      Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                      Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                      Bylo ->GOLF 3 1.8

                                      Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                      Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                      Komentarz

                                      • faziolot
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 27

                                        Zamieszczone przez factor
                                        Zamieszczone przez krzysn
                                        factor, w którym serwisie robisz?
                                        (...)
                                        Za całość zapłaciłem 842 zł, robocizna 50% i części 15%. Nie wymieniano nastawnika, czyli najdroższej części.
                                        Łańcuch rozrządu 03C115561H 247,84 zł brutto
                                        Napinacz łańcucha 03C109507AH 151,28 zł brutto
                                        Prowadnica 03C109469K 32,64 zł brutto
                                        Prowadnica 03C109509P 51,65 zł brutto
                                        Filtr Oleju 48,78 zł brutto
                                        Olej dałem swój - Motul Specific 50400 50700
                                        Cześć,
                                        Pytanie - czy numery części to są te poprawione? Pytam, bo kilka stron wcześniej są jakieś inne.
                                        Chcę wymienić łańcuch plus resztę (bez nastawnika - był wymieniany w 2011). Na wolnych obrotach prawdopodobnie słychać rozrząd - rytmiczne, miarowe stuki z silnika. Octa z 11. 2009r.
                                        Dzięki za info i pozdrawiam
                                        Edit: wcześniej znalazłem coś takiego łańcuch 03C 109 158 A (chyba w poście Lukiego).

                                        Komentarz

                                        • LUKI
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5776

                                          faziolot,

                                          nastawnik: 03C 109 088 E
                                          łańcuch: 03C 109 158 A
                                          napinacz: 03C 109 507 AH
                                          prowadnica: 03C 109 509 P
                                          prowadnica: 03C 109 469 K
                                          uszczelka: 03C 109 287 G
                                          uszczelniacz wału: 038 103 085 E
                                          o-ring: N 903 445 02 (x2)



                                          btw

                                          Zamieszczone przez faziolot
                                          Łańcuch rozrządu 03C115561H 247,84 zł brutto
                                          jakiś błąd, bo to jest numer filtra oleju
                                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                          Komentarz

                                          • faziolot
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 27

                                            Zamieszczone przez LUKI
                                            faziolot,

                                            nastawnik: 03C 109 088 E
                                            łańcuch: 03C 109 158 A
                                            napinacz: 03C 109 507 AH
                                            prowadnica: 03C 109 509 P
                                            prowadnica: 03C 109 469 K
                                            uszczelka: 03C 109 287 G
                                            uszczelniacz wału: 038 103 085 E
                                            o-ring: N 903 445 02 (x2)



                                            btw

                                            Zamieszczone przez faziolot
                                            Łańcuch rozrządu 03C115561H 247,84 zł brutto
                                            jakiś błąd, bo to jest numer filtra oleju
                                            Dzięki.

                                            Komentarz

                                            • lockin
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 706
                                              • Superb II (3T4)

                                              Zamieszczone przez Chris_M
                                              Zamieszczone przez rob555
                                              Zamieszczone przez Chris_M
                                              A to by oznaczało, ze zamiana łańcucha rozrządu na pasek nic nie da!
                                              Wyjasnij to prosze ?
                                              Być może jestem w błędzie, ale jeśli parkowanie na biegu powoduje rozciąganie łańcucha rozrządu, to dlaczego nie miałoby rozciągać paska?
                                              Gdzieś wyczytałem, że silnikiem z rozrządem na łańcuchu nie wolno kręcić do tyłu - napinacze się luzują i inne cuda się dzieją - w każdej instrukcji serwisowej silnika z łańcuchowym rozrządem znajdziecie taki zapis, że wałem można kręcić tylko w tą stronę w którą pracuje silnik.
                                              Dla rozrządów na pasku nie ma to wielkiego znaczenia.
                                              JEST >>> O2FL by Lockin

                                              BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                              BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                              BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                              BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                              Komentarz

                                              • piociel
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 526
                                                • Volkswagen

                                                Zamieszczone przez lockin
                                                Zamieszczone przez Chris_M
                                                Zamieszczone przez rob555
                                                Zamieszczone przez Chris_M
                                                A to by oznaczało, ze zamiana łańcucha rozrządu na pasek nic nie da!
                                                Wyjasnij to prosze ?
                                                Być może jestem w błędzie, ale jeśli parkowanie na biegu powoduje rozciąganie łańcucha rozrządu, to dlaczego nie miałoby rozciągać paska?
                                                Gdzieś wyczytałem, że silnikiem z rozrządem na łańcuchu nie wolno kręcić do tyłu - napinacze się luzują i inne cuda się dzieją - w każdej instrukcji serwisowej silnika z łańcuchowym rozrządem znajdziecie taki zapis, że wałem można kręcić tylko w tą stronę w którą pracuje silnik.
                                                Dla rozrządów na pasku nie ma to wielkiego znaczenia.
                                                Nie rozumiem. Co to znaczy że nie wolno kręcić do tyłu?
                                                Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                                Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                                Komentarz

                                                • lockin
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 706
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  Zamieszczone przez piociel
                                                  Zamieszczone przez lockin
                                                  Zamieszczone przez Chris_M
                                                  Zamieszczone przez rob555
                                                  Zamieszczone przez Chris_M
                                                  A to by oznaczało, ze zamiana łańcucha rozrządu na pasek nic nie da!
                                                  Wyjasnij to prosze ?
                                                  Być może jestem w błędzie, ale jeśli parkowanie na biegu powoduje rozciąganie łańcucha rozrządu, to dlaczego nie miałoby rozciągać paska?
                                                  Gdzieś wyczytałem, że silnikiem z rozrządem na łańcuchu nie wolno kręcić do tyłu - napinacze się luzują i inne cuda się dzieją - w każdej instrukcji serwisowej silnika z łańcuchowym rozrządem znajdziecie taki zapis, że wałem można kręcić tylko w tą stronę w którą pracuje silnik.
                                                  Dla rozrządów na pasku nie ma to wielkiego znaczenia.
                                                  Nie rozumiem. Co to znaczy że nie wolno kręcić do tyłu?
                                                  Tyle znalazłem na forum forda, natomiast nie było podanego przykładu, ogólnie dyskusja dotyczyła zostawiania samochodu na biegu vs zostawianie samochodu na ręcznym w czasie postoju, jak widać coś jest na rzeczy skoro ASO coś wie, VW coś wie, a klient nie wie nic :evil:
                                                  JEST >>> O2FL by Lockin

                                                  BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                                  BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                                  BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                                  BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                                  Komentarz

                                                  • Pepcio
                                                    Drive
                                                    • 2012
                                                    • 88

                                                    Zamieszczone przez lockin
                                                    Zamieszczone przez piociel
                                                    Zamieszczone przez lockin
                                                    Zamieszczone przez Chris_M
                                                    Zamieszczone przez rob555
                                                    Zamieszczone przez Chris_M
                                                    A to by oznaczało, ze zamiana łańcucha rozrządu na pasek nic nie da!
                                                    Wyjasnij to prosze ?
                                                    Być może jestem w błędzie, ale jeśli parkowanie na biegu powoduje rozciąganie łańcucha rozrządu, to dlaczego nie miałoby rozciągać paska?
                                                    Gdzieś wyczytałem, że silnikiem z rozrządem na łańcuchu nie wolno kręcić do tyłu - napinacze się luzują i inne cuda się dzieją - w każdej instrukcji serwisowej silnika z łańcuchowym rozrządem znajdziecie taki zapis, że wałem można kręcić tylko w tą stronę w którą pracuje silnik.
                                                    Dla rozrządów na pasku nie ma to wielkiego znaczenia.
                                                    Nie rozumiem. Co to znaczy że nie wolno kręcić do tyłu?
                                                    Tyle znalazłem na forum forda, natomiast nie było podanego przykładu, ogólnie dyskusja dotyczyła zostawiania samochodu na biegu vs zostawianie samochodu na ręcznym w czasie postoju, jak widać coś jest na rzeczy skoro ASO coś wie, VW coś wie, a klient nie wie nic :evil:

                                                    Nie ważne na jakim biegu zostawisz samochód to silnik zawsze będzie się kręcił w tą jedną właściwą stronę ! Na biegu wstecznym tylko przełożenia decydują o tym że samochód jedzie do tyłu, silnik do tyłu się nie kręci
                                                    Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                                                    ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...